前一排聽電台節目,主持人邵家臻同嘉賓討論而帶出幾個問題,其中一個﹕

知識/技能是廣好<大概是周身刀無張利>還是深好<只專門研究一兩門學問>?

當然,又廣又深最好,但豈能盡如人意?

其中一位嘉賓講得明白﹕「唔係咁多張刀唔得,如果得果一張刀,又無人搵,咪餓死?」<大意>

***

係我技工生涯中,有四份一時間係用左黎掌握/運用一種知識/技能<或者係一個工序>,而呢種知識/技能係呢一行裹面識<真係識做果種>既人唔多,係香港更少<相信都係我認識既>,因為書本/網上關於呢方面既資料唔多,通常一句起兩句止,公司內部更無任何參考文件,要學就要靠口耳相傳!?

「口耳相傳」係真既,當年要靠混熟一個美國同事後,再由佢傳授俾我地。

唔係誇大,我竟然聽過有公司係用全人手制作架<即係錯既機會大左,因為人會"支力">,而我舊公司係用半自動方式,思考部份由人負責,電腦就負責進行唔需要用腦但好悶好容易錯既部份﹔兩種做法所要消耗既時間比例,前者係用手畫一幅"天星鐘樓"既畫黎留念,後者係用相機!

自從無係呢個崗位工作後,呢種知識/技能只係我既 resume 上一項無乜人識或者對方自以為識既野,而且呢個工序已經<通常係>俾代工生產商做埋,所以以前去見工, interviewer 從來唔考慮呢一 part ,更唔會問,一係佢唔識,二係無用!

但係上年一次 interview 中,其中一個 interviewer 竟然明白我係 resume 寫乜野!重讚嘆<或者係驚奇貼切 d >香港竟然有人識呢一樣野!

雖然最後大家都傾唔埋~~~

我唔係十年寒窗苦讀無人問,而今日終遇伯樂,而係終於證明左我自己堅信既野﹕

一>「識」左就係自己既,人地拎唔走,你可以好有信心話俾人知,你真係有實際經驗,而唔係老作,更肯定比人地做得好!

二>小知識都有大學問係裹面。

三>人地扮唔倒,可能人地上左幾個 software training 就走出黎也文也武,但~~~內裏分別,有料既人係分得出既,無料既人明唔明你會介意咩?<當然無料既人佔左人口一大截,而且我都重有少少介意>而且睇得明相機說明書,講得出點影相又點?等唔等於識構圖呢!邊樣重要呢?

求知既路就係咁孤獨,不過我唔需要人地認同我,我先有價值。

***

究竟思考力重要,定記憶力重要?

以前見過有同事走去「背」<背誦>公司裹面既設計參考資料,我想問,有咩用?

資料係死既!

***

本來呢一篇係想講下王穎呢個女仔,講下講下,好遠~~好遠~~




    發表迴響

